Rozwiązywanie problemów z jakością połączenia u klientów

Czasami wydaje się, że jakość połączenia powinna być bardzo dobra, klient widzi nadajnik, jednak gubi pigi i są długie czasy odpowiedzi. Przyczyn może być wiele.

 

1. Zaszumiona częstotliwość

Rozwiązanie

Logujemy się na mikrtotika , następnie

wireless -> registration

Znajdujemy do jakiej anteny jest podpięty klient ( uwaga klient może być podpięty do witualnego interfacu )

wireless -> interfaces

Znajdujemy antenę do której jest podpięty klient ( jeśli to antena wirtualna szukamy anteny macierzystej, master interface gdy w nią klikniemy )

Klikamy w interface , wybieramy scan, ustawiamy widoczne nadajniki według częstotliwości. Szukamy mało zaszumionych częstotliwości według kryteriów:

brak nadajników o dużej mocy

mała ilość nadajników

  • brak naszych nadajników
  • Następnie zmieniamy częstotliwość w:
  • interface -> wireless -> frequency

i sprawdzamy klienta ( ping )

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

Początek strony