Rozwiązanie wykorzystuje kwalifikowany certyfikat pieczęci elektronicznej, dzięki czemu dokumenty opieczętowane pieczęcią elektroniczną zachowują pełną moc prawną oraz dowodową.
Nowość tylko w Certum – 1 w Polsce Pieczęć elektroniczna, która działa:
- bez fizycznej karty i czytnika
- na urządzeniach mobilnych z: Androidem lub iOS
- na klasycznym komputerze klasy: PC oraz Mac OS X
- Okres ważności: 1,2 lata
Pieczęć elektroniczna w chmurze zmieni Twojego smartfona w nowoczesne narzędzie pracy, dzięki któremu szybko i wygodnie opieczętujesz wszelkie e-dokumenty firmowe jakbyś podpisywał je własnoręcznie. Jest to pierwsza tego typu usługa oferowana na rynku polskim, która:
- funkcjonuje bez fizycznej karty i czytnika,
- działa zarówno na urządzeniach mobilnych (Android i iOS) jak i na klasycznych komputerach (PC, Mac OS),
- umożliwia podpisywanie e-Dokumentów on-line 24/7 w dowolnym momencie, z każdego miejsca na świecie,
- gwarantuje bezpieczeństwo czynności wykonywanych online (zgodność z eIDAS, 2 składnikowe uwierzytelnienie).
Rozwiązanie to wykorzystuje kwalifikowany certyfikat pieczęci elektronicznej, który w odróżnieniu od podpisu elektronicznego, nie zawiera danych osoby fizycznej a jedynie dane podmiotu posiadającego osobowość prawną (tj. firmy, organizacji, podmiotu administracji publicznej). Usługa jest zgoda z europejskim rozporządzeniem eIDAS, dzięki czemu dokumenty opieczętowane pieczęcią elektroniczną zachowują pełną moc prawną oraz dowodową.
Jesteśmy punktem partnerskim firmy Certpol (PP/999/2141 , PP/999/2142). Można u nas nabyć i aktywować podpisy elektroniczne Certum. Świadczymy usługę potwierdzania tożsamości na dokumentach wymaganych do podpisu elektronicznego Certum.
Usługa nie jest skierowana do zastosowań M2M oraz masowego podpisywania e-dokumentów.
Rozwiązanie to służy do pieczętowania:
- oficjalnej firmowej korespondencji elektronicznej
- faktur elektronicznych
- dokumentów (w różnych formatach m.in: PDF ,DOC ,DOCx, XLS, XLSx, TXT, ODT, ODS, WPS, CSV):
– oficjalne dokumenty (Zarządzenia, Statuty, Sprawozdania finansowe, Prospekty)
– dokumenty prawne (Akty prawne, dokumenty normatywne)
– oferty handlowe
– foldery reklamowe / ulotki produktowe w PDF
– powiadomienia / wyciągi bankowe / ubezpieczeniowe / polisy / potwierdzenia - wystawianie i otrzymywanie faktur drogą elektroniczną poprzez KSeF (Krajowy System e-Faktur)
Zamawiasz certyfikat pieczęci na potrzeby rejestracji podmiotu w systemie EPREL – w danych do certyfikatu wybierz KRS jako „Identyfikator organizacji”.
Klienci, którzy chcą mieć pieczęć działającą w tym systemie EPREL, powinni w trakcie wnioskowania:
- odznaczyć widoczność NIP (podmiotu) w certyfikacie (który jest domyślnie zaznaczony jako widoczny)
- zaznaczyć widoczność KRS w certyfikacie (który jest domyślnie odznaczony – nie jest widoczny w certyfikacie)
Uwaga: W przypadku wydania kwalifikowanej pieczęci elektronicznej do systemu KSeF (Krajowy System e-Faktur), certyfikat musi zawierać numer NIP podmiotu. Brak NIP-u uniemożliwia prawidłową identyfikację w systemie KSeF i może skutkować brakiem akceptacji certyfikatu.



