Rozwiązywanie problemów z jakością połączenia u klientów
Czasami wydaje się, że jakość połączenia powinna być bardzo dobra, klient widzi nadajnik, jednak gubi pigi i są długie czasy odpowiedzi. Przyczyn może być wiele.
1. Zaszumiona częstotliwość
Rozwiązanie
Logujemy się na mikrtotika , następnie
wireless -> registration
Znajdujemy do jakiej anteny jest podpięty klient ( uwaga klient może być podpięty do witualnego interfacu )
wireless -> interfaces
Znajdujemy antenę do której jest podpięty klient ( jeśli to antena wirtualna szukamy anteny macierzystej, master interface gdy w nią klikniemy )
Klikamy w interface , wybieramy scan, ustawiamy widoczne nadajniki według częstotliwości. Szukamy mało zaszumionych częstotliwości według kryteriów:
brak nadajników o dużej mocy
mała ilość nadajników
- brak naszych nadajników
- Następnie zmieniamy częstotliwość w:
- interface -> wireless -> frequency
i sprawdzamy klienta ( ping )