Google analytics
Google analytics jest narzędziem dostarczającym wiedzy o naszej stronie. Za pomocą raportów możemy się dowiedzieć ilu ludzi nas odwiedza lub jakie podstrony są najpopularniesze.
Podstawowy raport daje nam informację ile było odwiedzin i ile podston zostało statystycznie przeglądniętych w trakcie odwiedzin. Intersującym wskaźnikiem jest współczynnik odrzuceń.
Współczynnik odrzuceń informuje nas ile osób porzuciło przeglądanie strony, tzn. odwiedziło tylko podstronę do której zotało skierowane.
Jednym z bardziej interesujących podraportów jest przegląd źródła odwiedzin.
3 główne źródła odwiedzin to :
- Odwiedziny bezpośrednie ( osoby, które znają nasz adres np. z wizytówki lub odwiedzają naszą stronę kolejny raz )
- Witryny odsyłające ( osoby, które znalazły adres naszej strony na innej witrynie, np. w katalogu typu panorama firm – wydanie internetowe )
- Wyszukiwarki ( osoby , które znalazły adres naszej firmy w wyszukiwarce )
Raport pokazuje nam również szczegółowo źródła odwiedzin, dzięki czemu możemy sprawdzić czy warto się reklamować np. w internetowym katalogu firm.
Jeśli korzystamy z google adwords to możliwa jest analiza wyników kampanii za pośrednictwem google analytics.